Wegański a'la Strogonow

Może to dziwnie zabrzmi, ale nigdy ani nie jadłam ani nie gotowałam mięsnego Strogonowa a ten wegański to dla mnie smak z dzieciństwa ;) Nie pamiętam ani jak, ani czemu, ale Mama kiedyś postanowiła zrobić kotlety sojowe a'la Strogonow i były pyszne! A że ostatnio ja mam w domu duże ilości kotletów sojowych to postanowiłam to wykorzystać i zrobić swoją wersję ;)

Na taki dzień jak dziś, kiedy leje i w zasadzie jest dość paskudnie, to takie rozgrzewające danie będzie jak znalazł.



Składniki:
1 opakowanie kotletów sojowych
1 Piramidka Smaku (najlepiej ta do zupy pomidorowej)
300 ml wrzącej wody
1 średnia cebula
500 ml passaty pomidorowej
1 łyżeczka imbiru
2/3 łyżeczki słodkiej papryki
1/3 łyżeczki wędzonej papryki
4 średnie ogórki kiszone
100 g pieczarek
sól i sok z pod ogórków kiszonych do smaku
1 łyżka oliwy z oliwek x2

Kotlety wrzucić do garnczka z piramidką smaku i zalać wrzątkiem. Moczyć około 10 minut po czym wyjąc i pokroić w paski. Nie wylewać bulionu w którym się moczyły! Cebulę obrać i pokroić po czym wrzucić na patelnię z oliwą i smażyć ciągle mieszając smażyć kilka minut. Dodać odcedzone kotlety sojowe, imbir i papryki i ciągle mieszając smażyć około 7 minut. Dodać bulion z piramidką i passatę , gotować na średnim ogniu około 15 minut do zredukowania. Pokroić ogórki w małą kostkę i dodać do sosu. Pieczarki obrać, pokroić w plastry i udusić na osobnej patelni na oliwie z oliwek z odrobiną soli. Pod koniec gotowania sosu dodać je do niego i wymieszać. Dodać sól i sok z ogórków kiszonych do smaku. W miarę potrzeby/własnego smaku dodać więcej wody jeśli sos będzie zbyt gęsty.

Podawać z ryżem basmati lub brązowym i najlepiej jakaś surówką. Moja ulubiona ostatnio to : jedna marchew i jedno jabłko utarte na dużych oczkach tarki plus kawałek pora w plasterkach doprawione łyżką jogurtu naturalnego kokosowego/zwykłego doprawione solą i pieprzem. Całość posypałam szczypiorkiem ;)



Komentarze