Spaghetti inaczej - sos kokosowo-krewetkowy na ostro z cukinią, mizerią i rzeżuchą

Od dłuższego czasu chodziły za mną krewetki. Jednak wszystkie dania z krewetkami które znałam nie satysfakcjonowały mnie. Dodatkowo, nie ma co ukrywać że włączył mi się leń i nie chciało mi się iść do sklepu więc postanowiłam zrobić coś innego z tego co mam w domu :)



I powstał ostro słodki sos z krewetkami i warzywami!

Krewetki tygrysie 150-200 g
2 cebule słodkie białe
1 ząbek czosnku
1 papryczka chilli
mała puszka mleka kokosowego (najlepiej ze składem kokos+woda i tyle)
sól, pieprz, kolendra

Mizeria - ogórki, jogurt naturalny, sól/pieprz
Cukinia - pokrojona w długie paseczki (albo przepuszczona przez temperówkę do warzyw) chwilkę podsmażona na oleju kokosowym z czosnkiem przeciśniętym przez praskę.
Makaron durum/durum razowy ugotowany al dente.

Na oleju kokosowym zeszklić pokrojoną na średnie kawałki cebulę. Dodać obrane, wypłukane i oczyszczone krewetki, pokrojoną w plasterki chilli i chwilkę smażyć na średnim ogniu aż krewetki zmienią kolor. Dodać mleko i zredukować. Dodać do smaku sól, pieprz, i sporo pokrojonej świeżej kolendry. Dorzucić makaron, wymieszać. Podawać z mizerią i cukinią plus dużą ilością rzeżuchy.






Komentarze