Sałatka śledziowa z kaszą jaglaną

Sałatka śledziowa to chyba klasyk na Wigilię. Właśnie takiej sałatki mi się chciało! Niestety nie znalazłam nigdzie śledzi w occie bez cukru. Wszystkie z cukrem, glukozą, sacharozą etc :( Więc postanowiłam zrobić coś innego :)

Znalazłam śledzie w oleju, bez cukru i paskudztw i postanowiłam je użyć :) Sałatka którą zrobiłam wyszła świetna! Słodko-kwaśna z rybą i owocami. Na pewno będzie smakować na Wigilii i w Święta!



Składniki:
2 puszki śledzi w oleju
100g kaszy jaglanej
50g kukurydzy z puszki
300g świeżego ananasa pokrojonego w kostkę
 100g sera Edam
100g ogórków kiszonych
100g jogurtu naturalnego
1 średnia cebula
pieprz do smaku
opcjonalnie szczypiorek

Śledzie odcedzić, wypłukać, widelcem podzielić na małe części. Kaszę jaglaną wypłukać, ugotować odcedzić i przepłukać zimną wodą. Kukurydzę wypłukać. Ananasa pokroić. Ser, cebulę i ogórki zetrzeć na tarce na dużych oczkach. Wszystko wymieszać i dodać pieprz do smaku. Opcjonalnie dodać poszatkowany szczypiorek.

Zanim ktoś zacznie krzyczeć 'hur dur kukurydza' - biorąc pod uwagę składniki tej sałatki to ilość kukurydzy nie sprawia że nagle ma ona wysokie IG i jest niedozwolona dla nas :) Całość ma IG w przedziale średnim :)

Smacznego!

Komentarze