Śledzie w occie na ostro

Znudziły Wam się śledzie, czy jeszcze nie? Bo mi nie :D

W zasadzie to chciało mi się takiego klasycznego śledzia w occie. Ale każdy kto nie może cukru wie, że znalezienie śledzi w occie bez cukru to jak Święty Graal. Ja nie znalazłam, więc postanowiłam zrobić swojego :D

Moja wersja jest bez cukru czy jakiegokolwiek słodzika. Dodatkowo dodana została papryczka chilli dla podkręcenia smaku :)



Składniki:
250g śledzia w zalewie solnej
1 cebula
1 papryczka chilli
1 szklanka wody
1/2 szklanki octu
3 liście laurowe
3 ziela angielskie
łyżeczka soli
łyżeczka gorczycy
łyżka rodzynek
1 szklanka mleka

Śledzia obrać, pokroić na małe kawałki, opłukać, zalać mlekiem i odstawić na noc. Następnie rybę odcedzić i wypłukać. Zagotować wodę z rodzynkami, gotować około 10 minut na małym ogniu. Wyłowić rodzynki. Dodać drobno pokrojoną cebulę i chilli w plasterkach i gotować kolejne 3 minuty po czym wyłączyć gaz. Dodać ocet,  przyprawy, sól, odstawić do wystygnięcia. Do słoiczka układać warstwami śledzia i zalewę z warzywami. Zakręcić, odstawić do lodówki na 3-4 dni.

Smacznego :D

Komentarze