Ciastka z czekoladą - najprostsze na świecie!!

Kiedyś wpadłam na filmik z przepisem na ciastka z masła orzechowego i ciecierzycy gotowanej. Pomysł zacny, ale moja panikara (to znaczy ja :P ) boi się masła orzechowego (alergia!). Dodatkowo? Wszyscy wiedzą że jeśli w moim domu pojawi się masło orzechowe (arachidowe) to znaczy że planuję samobójstwo także tego... po miesiącach przygotowań i rozmów z domownikami że nie, nie planuje się zabić, kupiłam owo masło :) W składnie masła jest tylko olej i orzechy, więc jest mega :D

Przepis był prosty, miał super składniki a dodatkowo był wegański, bez cukru, bez mąki.... i nie miałam pojęcia gdzie go znaleźć!

No to improwizacja :D



Składniki:
1 mała puszka ciecierzycy
2 łyżki aromatu waniliowego naturalnego
1/2 szklanki masła orzechowego
3 łyżki ksylitolu
1.5 łyżki sody oczyszczonej lub proszku do pieczenia bezglutenowego
2 łyżki gorzkiej czekolady (moja 100%, wegańska, bez cukru)

Ciecierzyce przecedzić i dobrze wypłukać. Wsypać bo blendera. Dodać sodę, wanilię, ksylitol i masło orzechowe. Całość miksować do otrzymania gładkiej masy, o konsystencji gęstego ciasta. Dodać pokrojoną czekoladę i wymieszać łyżką. Na papierze do pieczenia kłaść łyżką ciasto, dłońmi je rozpłaszczać i formować ciastka. Lepiej robić małe, takie do 4 cm średnicy i 0.5 cm grubości.

Piec w piekarniku nagrzanym do 180C z termoobiegiem około 25 minut. Przed zdjęciem z blaszki poczekać aż zupełnie wystygną! Kiedy są ciepłe, strasznie się kruszą :D

Komentarze