Naleśniki owsiane, krem z awokado z orzechami laskowymi

Dziś takie wspomnienie trochę.. Wspomnienie lata, truskawek i czasów kiedy mi się chciało tak jak teraz mi się nie chce XD

A tak serio, to takie naleśniki są serio pyszne! Dodatkowo, jeśli są zrobione na mące owsianej z przekreślonym kłosem, mamy pewność że są bez glutenu :) A tren krem? To taka naprawde dobrze podrobiona nutella :P

Naleśniki owsiane, krem z awokado z orzechami laskowymi i truskawki 








Naleśniki:
1 jajko
1/2 szklanki mleka
1/2 szklanki wody
1 szklanka mąki owsianej lub płatków owsianych zmielonych blenderem
Łyżeczka oleju kokosowego płynnego

Wszystko wymieszać rózgą do ciasta, ciasto ma być bardziej płynne niż takie z maki pszennej. Jeśli trzeba, dodać wody. Odstawić na kilka minut i jeśli trzeba to dolać wody. Smażyć na patelni posmarowanej olejem. Trzeba nalewać na patelnię trochę więcej ciasta niż na tradycyjne naleśniki i dobrze podpiec zanim przewrócimy na druga bo inaczej będą pękać.

Mi wyszło z ciasta 5 dużych naleśników.

Krem:
1 duże dojrzałe awokado
Łyżka karobu
Łyżka orzechów laskowych

Awokado obrać i pozbawić pestki. Dodać karob i pokrojone orzechy. Zmiksować blenderem, mój zwykły ręczny daje sobie świetnie rade Jeśli trzeba, dosłodzić ksylitolem ale mi smakuje takie

Komentarze