Kotlety z brokuła i soczewicy

Ja wiem, że niektórzy nie lubią brokuła. Pomijając moje ciche (i absolutne) niezrozumienie tych ludzi, zdaję sobie sprawę że może to wynikać z wielu powodów. Jednym z nich jest smak (a dla niektórych brak tegoż smaku) brokuła. Dzięki temu, że smak brokuła jest bardzo delikatny, można go 'zamaskować' czymś innym :) 

Kilka ciekawostek o brokułach! Brokuły zawierają substancję o silnym działaniu przeciwnowotworowym i przeciwzapalnym- sulforan, ale także mają składniki które poprawiają wzrok. Dodatkowo brokuły mogą wpływać na zmniejszeniu ryzyka zachorowań na choroby sercowo-naczyniowe i neurodegeneracyjne. Ich spożycie zalecane jest podczas leczenia osteoporozy oraz wysokiego poziomu cholesterolu we krwi. Dodatkowo brokuły to nie tylko doskonałe źródło błonnika,cale także białka i wapnia. Brokuł jest świetnym warzywem, szczególnie dla tych co (jak ja ;) ) są na bakier z mięsem! Najlepiej brokuła (jak inne warzywa bogate w białko) podawać z produktami zbożowymi dzięki czemu dostarczymy naszym brzuszkom cały panel białek!

Pomysł na kotlety z brokuła miałam dawno, ale ciągle jakoś je odkładałam.. Do czasu aż kupiłam dużo za dużo warzyw i zmusiłam się do bycia kreatywną ;) Smak tych kotlecików powinien pasować nawet tym , co brokuła nie lubią! Kotleciki są wegańskie, bezglutenowe, i pyszne!


Składniki:
ok 100 g  brokuła
1/3 szklanki soczewicy
1 ząbek czosnku
1 średnia cebula
panie z ciecierzycy do obtoczenia
oliwa z oliwek

Soczewicę przepłukać i ugotować na miękkoi odcedzić. Brokuła zblanszować. Cebulę i czosnek obrać i poszatkować a następnie lekko zezłocić na oliwie z oliwek. Po ostudzeniu wszystkich składników, wymieszać je i zblendować na gładką masę. Jeśli masa jest bardzo lejąca można dodać trochę panieru z ciecierzycy i dobrze wymieszać. Z masy formować kotleciki, obtaczać w panierze i smażyć na złoty kolor. Nie polecam przysmażac jak ten jeden mój na fotce ;)

Moje podane były z kaszą gryczana i warzywkami. Nie ma czegoś takiego jak za dużo warzywek na talerzu ;)




Komentarze