Danhobak latte - dyniowe latte z Korei

Pumpkin latte, ale absolutnie nie to którego się spodziewacie!

Danhobak latte to typowe koreańskie jesienne latte. Tradycyjnie składa się z mleka, dyni i miodu. Bez kawy i przypraw! Z racji na fakt, że ja nie pijam wcale kawy i kocham dynie, przemówiło to do mojego serducha! Jest niesamowicie kremowe w smaku i zdecydowanie smakuje dynią.

Moja wersja jest przyjazna dla IO i idealna na obecną jesień!


Składniki:
200g dyni Hokkaido
500 ml mleka
laska wanilii
50 ml śmietanki 30% do ubicia
cynamon
gałka muszkatołowa
imbir
kurkuma
ksylitol do smaku

Kawałki dyni ugotowałam na parze, kiedy były miękkie wrzuciłam je do blendera z mlekiem i zmiksowałam na gładko. Podgrzałam całość w garnczku i dodałam cynamon, kurkumę, imbir, gałkę muszkatołową i ziarenka wanilii (razem ze skórką która została). Przypraw dawałam 'na oko', myślę że około pół łyżeczki lub 1/4 każdej to takie maksimum przy czym pamiętać należy o swojej własnej preferencji ;) Gotowałam na małym ogniu kilka minut ciągle mieszając a na końcu dosłodziłam do smaku. Do kubeczka najpierw włożyłam ubitą śmietanę 30% a potem wlałam mleko z dynią.

Bomba witaminowo-przeciwzapalna 💙

Komentarze